Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

2.5.09

Sajian ikan segar


SESETENGAH orang memang tidak lokek dalam hal berkaitan makanan. Mereka sanggup berbelanja besar untuk makan di restoran-restoran ternama yang hidangannya memang diyakini enak dan berkhasiat.

Apatah lagi jika restoran tersebut sememangnya telah mendapat pengiktirafan sebagaimana di Manhattan Fish Market (MEM) yang baru-baru ini menerima anugerah berprestij Brandlaureate 2009 di bawah kategori Penyediaan Makanan Laut Barat dan Minuman Terbaik.

Anugerah tersebut sudah pastinya bakal menjadi tarikan kepada pengunjung yang masih tercari-cari 'tempat makan' yang bukan saja enak bahkan berkualiti.

Ketua Pegawai Pemasaran MFM, Jason Lim berkata, anugerah tersebut merupakan yang kedua diraih kerana sebelum ini MFM pernah juga menerima Anugerah dari Perbadanan Kentang Amerika Syarikat kerana menghidangkan kentang goreng yang berkualiti.

Katanya, MFM sememangnya mengutamakan nilai dalam penyediaan makanan dengan hanya menggunakan ikan segar yang diimport dan menghidangkan dengan cara memanggang, goreng atau membakar tanpa minyak dengan cara tersendiri.

"Pendek kata kami di MFM menyediakan makanan yang segar lagi menyihatkan. Ikan hidangan kami hanya akan dipotong dan dimasak sebaik selepas mendapat pesanan daripada pelanggan. Seba itulah kita boleh lihat saiz dan potongan ikan yang berbeza-beza dalam setiap hidangan, " jelasnya ketika ditemui pada majlis mencuba hidangan di Mid Valley, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Sebutlah jenis ikan import berkualiti yang mana diinginkan semuanya ada di sini termasuk salmon, todak, Dory dan banyak lagi.

Lebih istimewa, setiap hidangan ikan akan ditambah dengan tiga jenis sos untuk menambah selera.

"Dengan anugerah yang baru diterima ini, kami ingin memperkenalkan menu promosi The Manhattan Fish N Chips yang mengandungi dua keping ikan Pasifik Dory untuk atau ikan todak.

"Selain itu, pelanggan boleh memilih sos oren marmalade, atau sos bawang putih untuk melengkapi rasa," katanya.

Lim menambah, apabila pelanggan memesan set tersebut, mereka berpeluang untuk menambah hidangan sama ada sotong goreng, salad kubis dan kismis atau udang goreng tepung dengan harga lingkungan RM3.50 hingga RM3.90 untuk setiap satu hidangan.

"Pelanggan juga boleh menambah minuman dengan isian semula pada harga RM5.90 sahaja. Kami mencadangkan agar anda mencuba minuman Trpocal Breeze kami yang sering menjadi pilihan ramai pelanggan," ujarnya.

Lim berkata, promosi ini akan berlangsung dalam jangka masa yang terhad.

"Dalam tempoh promosi ini juga pelayan kami akan memakai selempang tentang kemenangan anugerah Brandlaureate dan bagi pelanggan yang memesan set, kami ada kejutan dari segi hidangan buat mereka," jelas Lim.

0 comments: